GRAAFINEN - NÄYTTÖ

 Olut- ja viinihuone Norden

Olut- ja viinihuone Norden on lohjalainen erikoisoluihin ja viineihin erikoistunut olut- ja viiniravintola. Ravintola on aika uusi ja se onkin avattu vuonna 2020. 
Heillä on laaja ja vaihtuva valikoima, jonka tuotteet ovat paikallis panimoista ja tiloista eri maahantuojien tuotteisiin. Juomien lisäksi siellä on mahdollisuus nauttia erilaisia sormisyötäviä ja tapas- sekä juustolautasia. Olut- ja viinihuone järjestää myös erilaisia olut- ja viinitastingejä eri maahantuojien sekä panimoiden kanssa.






Asiakkaalle toteutettavat työt

Lähden toteuttamaan asiakkaalle heidän ravintolasta esitettä. Tämän esitteen tarkoitus olisi olla yleinen yrityksen esittely, joita sitten voitaisiin jakaa samantyylisiin paikkoihin sekä lisätä asiakasvirtaa.

Toisena työnä olisi tarkoitus mainostaa olut- ja viinihuonetta sekä heidän yhteistyökumppania Lohjalla olevaan asuntomessu tapahtumaa varten.

Kolmantena työnä olisi uudistaa menu lista syötävistä. Eli päivittää hieman hintaluetteloa ravintolan tiskille.
.



Asiakkaan hankinta ja yhteydenpito

Halusin hankkia asiakkaan ravintola- alalta, sillä minulla ei ole ravintola-alasta paljoa kokemusta niin halusin toteuttaa tämän näytön mielenkiintoiseen ja minulle uuteen kohteeseen ja mikä sen parempi, kuin erikoisoluihin ja viineihin keskittyvä yritys.

Asiakkaan hankin ottamalla yhteyttä sähköpostitse. Näin alkuvaiheessa olemme olleet yhteydessä sähköpostitse, mutta uskon, että tulen paikanpäällä käymään ja esittelemään itseni sekä tutustun asiakkaisiin.

Asiakkaan tarpeet ja vaatimukset kartutan kyselemällä ja tiedustelemalla millaista jälkeä he haluavat. Myös tehty taustatutkimus viinien ja olueiden maailmaan auttaa pohtimaan ja sisäistämään millaista työtä lähdetään tekemään.


Moodboard



Aikataulu

Aikatauluna on kesä. Ensimmäinen projekti jota lähden toteuttamaan on asuntomessuille tuleva mainos. Sillä asuntomessut alkavat heinäkuun alussa ja mainoksen tulisi silloin olla käytössä.

Toisena tulee uudet menu- listat. Vanhat menu- listat on tehty word sovelluksella, ja ne ovat näin nykypäivänä heikko mainostuskeino. Joten tätä lähdemme eheyttämään.

Kolmantena teemme some- mainokset. Jotka saadaan heidän Instagram sekä Facebook tililleen. 



Työn toteutus, suunnittelu ja tiedonhankinta


Tiedonhankinta


Tein viinihuoneelle tiedonhankintaa mm. käymällä siellä paikan päällä. Tutustuin tiloihin ja kiinnitin huomiota asioihin, joita he arvostavat ja mitkä ovat heidän yrityksen arvoja sekä tyyli. Kyselin heiltä kysymyksiä minkä tyylisiä asioita he ovat miettineet ja mitä mieltymyksiä heillä on.

Tämän jälkeen lähdin somen maailmaan. Selvitin pubien ja viinihuoneiden tunnelmaa, tutkin muiden vastaavien yrityksen some- kanavia, tutustuin tuotteisiin sekä mikä on tyypillistä näille kaikille.

Suunnittelu

Suunnittelu vaiheessa käytin pinterestiä, tein mood boardin, loin värikartan sekä mietin minkä tyylistä lähden toteuttamaan.
Viinihuoneesta minulle tuli todella lämmin, ylellinen, yhteisöllinen, arvokas, tyylikäs sekä harmoninen olo. Halusin näiden asioiden näkyvän työssäni.

Työn aloitus vaati paljon.Yrityksellä ei ollut juurikaan minkään näköistä kuvaa heidän tiloistaan tai ulkoapäin otettua kuvaa. Halusin kuitenkin hyödyntää jotain kuvaa ja kokeilla eri variaatioita. Jouduin siis suunnittelemaan kuvauspäivän heidän kanssaan. Myös ongelma kohdaksi nousi se, että yrityksellä ei ollut kunnollista logoa. He ovat itse valmistaneet logon ilmaisella logon suunnittelu ohjelmalla, joten heillä ei ollut minkään näköistä vektori mallia tästä. Pitkän yrityksen jälkeen onnistuin luomaan heille kelpaavan logovektorin.


Työn toteutus

Ennen työn aloittamista selvitin mitkä fontin ovat heidän tyyliään ja mitkä ovat kuitenkin myös minun mielestä näihin sopivat. Heillä ei itsellään ollut graafista ohjeistusta eikä mitään tiettyä fonttia mitä he käyttävät. Näistä kolmesta he valitsivat Didot ja Montserratin.

Asuntomessu mainokset

Lähdin toteuttamaan asuntomessumainosta värikartan sekä mielikuvien mukaan, jota minulle syntyi. Suunnittelin, että pitäisin mainokset mahdollisimman yksinkertaisina, jotta viinihuoneen esteettinen arvokkuus pysyisi myös näissä.

Koska asuntomessuille on tyypillistä, että ihmisiä matkustaa ympäri Suomea katsomaan messu- aluetta niin halusin korostaa viinihuonetta osana Lohjalaisuutta. Pyrin luomaan keveän ja hauskan sanoista muodostuvan kesä aiheisen tekstikuvan. Hylkäsin tämän idean nopeasti sillä mietin sen helppolukuisuutta ja jaksaako somen käyttäjä lukemaan tälläistä kuvaa ja totesin, että ei jaksa.

Toisena luonnoksena toteutin tälläisen kaupunkimiljöö luonnoksen, jossa keskellä on olut- ja viinihuone Norden. Tämän tarkoitus oli olla rento, helposti yhdistettävä messuihin ja hauska. Tämä idea lähti jatko käsittelyyn.





Some- mainokset


Minua pyydettiin tekemään mainos jossa tulee esille vaihtuvat hanatuotteet sekä laajavalikoima. Toteutin samaan tyyliin kuin edellisetkin nämä somemainokset. 





Some mainoksissa alkuperäinen suunnitelma oli mainostaa juhannuksen jälkeen valikoimaan saapuvia tuotteita. Mutta tuotteita ei tullut valikoimaan, joten päätimme mainostaa talon omia viinejä nimeltä Whistling ducks. 

Yritin havainnollistaa miltä mainos voisi näyttää vektoroidun kappaleen kanssa ja ideaksi syntyi ankan vihellyksestä lähtevät nuotit. Hyödynsin niitä, luodakseni leikkimielisyyttä. Tekijänoikeus syistä tätä ei voi käyttää. Pidin luonnoksesta.






Halusin kokeilla erilaisia vaihtoehtoja mainoksen luomiseen. Koska heillä ei ollut tuotteesta kuvaa eikä myöskään vektoroitua kappaletta niin kävin myös paikan päällä kuvaamassa viinejä. Yritin pitää punaviinissä tumman vaikutelman ja valkoviinissä raikkaan.













Menu- listat

Toisena projektina oli Menu- listat. Menu listoissa halusin pitää myös yhtenevän teeman. Menu- listoissa halusin käyttää selkeää jakoa mikä luokitellaan mihin. Edellisessä listassa ei ollut tätä.

Asiakkaat tykästyivät ensimmäiseen vaihtoehtoon. Se oli selkeä, jaoteltu ja siisti.

















Esite

Asiakkaalta tuli taitettavan version sijaan toive käännettävästä A4 kokoisesta esitteestä. Näiden tarkoitus on, että niitä jaetaan muihin paikkoihin ja yksi tulee esille olut- ja viinihuoneelle. Lähetin asiakkaalle painovalmiin sekä julkaisuvalmiin tiedoston, sillä he itse halusivat hoitaa tämän tulostamisen tai tilaamisen.

Luonnokset:











Nämä työt olivat mielestäni tyylillisesti elegantteja ja selkeitä lukea. Tekstit sain heiltä, joten ne kaikki pyrittiin saamaan siihen.





Valmiit työt ja asiakkaan valitsemat työt


Asiakkaan valitsemat some mainokset.



Asiakkaan valitsema menu.



Asiakkaan valitsema esite.











Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Impressionismi ja jälki- impressionismi

  IMPRESSIONISMI Impressionismi oli taiteen suuntaus, joka vaikutti vuodesta 1860 -1900 luvun alulle. Sen alkamis paikkana toimi Ranskan Par...